MasterCard testuje sztuczną inteligencję w sprzedaży

Picture of Hubert Dąbrowski
Hubert Dąbrowski

Ekspert i pasjonat wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie.

Bądź na bieżąco.

Departament sprzedaży MasterCard wykorzysta system sztucznej inteligencji we wsparciu i zamykaniu sprzedaży. Firma ogłosiła tę informację wczoraj.

Amerykańska spółka oferująca karty kredytowe i debetowe rozpoczęła współpracę z brytyjskim startupem Rainbird Technology, który wdrożył już trialową wersję systemu sztucznej inteligencji w brytyjskim oddziale MasterCard.

Dział sprzedaży zbiera informację od klientów o ich potrzebach związanych z produktem. Dane trafiają do systemu, który je przetwarza. Następnie konsultant może zadawać pytania i otrzymać informację o kolejnych krokach potrzebnych do zamknięcia transakcji.

 

„Obecnie jesteś w w trakcie pilotażu. Próbujemy uchwycić wiedzą dotyczącą lojalności klientów wobec naszej marki oraz sposobu działania sprzedaży” mówi Ben Taylor, prezes Rainbird.

Sztuczna inteligencja nauczy się od najlepszych sprzedawców

Zazwyczaj sztuczna inteligencja polega na tym, że system otrzymuje dane, przetwarza je i przeprowadza coraz bardziej złożone zadania autonomicznie. Takie systemy są stworzone w oparciu o dane.
Rainbird działa inaczej. Tworzy mapę myśli (ang. mind mapping) w oparciu odpowiedzi na pytania zadawane ekspertom z MasterCard. Łączy to z danymi, które firma ma na temat swoich produktów. Idea opiera się na tym, że najlepsi sprzedawcy mają wiedzę, która nie może być powielona na podstawie samych danych. Rainbird chce, aby ich system sztucznej inteligencji posiadał umiejętność ludzkiego myślenia, zdobytą od ludzi.


Zamiast szkoleń dużej grupy uczestników, przeprowadzonych przez określoną liczbę najlepszych sprzedawców twórcy chcą, aby każdy sprzedawca miał swojego indywidualnego doradcę.


 

Nie jest jeszcze do końca jasne w jakim stopniu personel sprzedaży może polegać na technologii, bez konieczności konsultacji w prawdziwym człowiekiem. Szef Rainbird mówi, że system może zautomatyzować dużą liczbę procesów, a odpowiedzi będą zawierał informację o prawdopodobieństwie. Jak bardzo system jest pewien odpowiedzi. Sprzedawca będzie mógł zawsze zadać pytanie człowiekowi, ale teoretycznie im więcej ludzi będzie korzystać z systemu, tym będzie on mądrzejszy .

Technologia Rainbird’s jest sprawdzana obecnie tylko w Wielkiej Brytanii, ale może rozszerzyć się bardzo szybko na inne odziały Mastercard. Twórcy są mocno zdeterminowani, aby szybko pokazać skuteczność systemu.

Picture of Hubert Dąbrowski

Hubert Dąbrowski

Ekspert i pasjonat wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

zapisz sie do Newslettera

Picture of Huber Dąbrowski

Huber Dąbrowski

Ekspert i pasjonat wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie.

Jeśli chcesz otrzymywać ciekawe informacje o sztucznej inteligencji wypełnij formularz

AI Marketing - blog sztuczna inteligencja w biznesie i marketingu
AI Marketing - blog o sztucznej inteligencji

AI Marketing to specjalistyczny blog poświęcony zastosowaniom sztucznej inteligencji w biznesie i marketingu. Odkryj najnowsze trendy, analizy i innowacje w dziedzinie AI. Dowiedz się, jak technologia ta rewolucjonizuje świat biznesu i jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie

zapisz sie na Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać ciekawe nowości o sztucznej inteligencji