McDonald nadużywa sztucznej inteligencji? Rozpatrzy sąd

sztuczna inteligencja mcdonald
Hubert Dąbrowski
Hubert Dąbrowski

Ekspert i pasjonat wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie.

Bądź na bieżąco.

newsletter o sztucznej inteligencji.

McDonald’s ogłosił na początku tego miesiąca, że ​​wdraża chatbota AI do obsługi własnych zamówień drive-thru, ale okazuje się, że może to złamać prawo dotyczące prywatności.

Chatbot jest produktem firmy zajmującej się rozpoznawaniem głosu McDonald’s, założonej w 2019 roku, znanej jako Apprente, która obecnie nazywa się McD Tech Labs.

McDonald’s wdrożył chatboty w dziesięciu swoich restauracjach w Chicago w stanie Illinois. I tu leży problem.

Stan Illinois ma jedne z najsurowszych przepisów dotyczących prywatności danych w kraju. Na przykład krajowa ustawa o ochronie prywatności informacji biometrycznych (BIPA) stanowi: „Żaden podmiot prywatny nie może gromadzić, przechwytywać, kupować, otrzymywać w drodze handlu ani w inny sposób otrzymywać identyfikatora biometrycznego lub informacji biometrycznych osoby lub klienta”.

Jeden z mieszkańców, Shannon Carpenter, pozwał McDonald’s w imieniu swoim i innych mieszkańców stanu Illinois, twierdząc, że biznes fast food złamał BIPA, nie otrzymując od swoich klientów wyraźnej pisemnej zgody na przetwarzanie ich informacji głosowych.

„Powód, podobnie jak inni członkowie klasy, do dnia dzisiejszego nie wie, gdzie znajduje się jego biometryczny odcisk głosu, który otrzymał podejrzany” – stwierdza pozew.

Mówi się, że program nie tylko przetwarza mowę na tekst, ale także przetwarza ją w celu przewidywania danych osobowych klientów, takich jak ich „wiek, płeć, akcent, narodowość i pochodzenie”.

Co więcej, w pozwie zarzuca się, że McDonald’s testował oprogramowanie AI w swoim drive-thru od zeszłego roku.

Każdy, u którego stwierdzono naruszenie praw wynikających z BIPA, kwalifikuje się do kwoty do 5000 USD za każdy przypadek. Biorąc pod uwagę ogromną liczbę klientów McDonald’s, przewiduje się, że wypłaty szkód mogą przekroczyć 5 milionów dolarów.

Po raz kolejny ten przypadek wskazuje na potrzebę zapewnienia, że ​​wszelkie wdrożenia sztucznej inteligencji są w 100% zgodne z coraz bardziej rygorystycznymi przepisami dotyczącymi danych w każdym stanie i kraju, w którym działają.

Hubert Dąbrowski

Hubert Dąbrowski

Ekspert i pasjonat wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie.

zapisz sie do Newslettera

Huber Dąbrowski

Huber Dąbrowski

Ekspert i pasjonat wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie.

To warto przeczytać

Ostatnio dodane

Dołącz do nas

 


Jeśli chcesz otrzymywać ciekawe informacje o sztucznej inteligencji wypełnij formularz

AI Marketing - blog sztuczna inteligencja w biznesie i marketingu
AI Marketing - blog o sztucznej inteligencji

AI Marketing to specjalistyczny blog poświęcony zastosowaniom sztucznej inteligencji w biznesie i marketingu. Odkryj najnowsze trendy, analizy i innowacje w dziedzinie AI. Dowiedz się, jak technologia ta rewolucjonizuje świat biznesu i jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie

zapisz sie na Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać ciekawe nowości o sztucznej inteligencji