Nowy zawód w marketingu – The rise of AI Operator

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
sztuczna inteligencja w marektinu

W najbliższych latach będziemy świadkami zmian porównywalnych do powstania internetu – ta rewolucja to sztuczna inteligencja, która w jednym z pierwszych kroków dotknie branżę marketingu. AI zmieni pracę marketingowców na każdym poziomie.

Szacuje się, że technologia sztucznej inteligencji zwiększy produktywność biznesu do 2035r. o 40% i pozwoli ludziom zająć się bardziej kreatywnymi rzeczami.

Wg. badań DemandBase 98% pracowników wierzy, że AI(sztuczna inteligencja) będzie oddziaływać korzystnie na kampanie marketingowe ich firm, ale tylko 26% ankietowanych uważa, że rozumie dlaczego tak będzie.

AI Operator – nowe stanowisko w marketingu

W wielu obszarach marketingu, sztuczna inteligencja zastąpi ludzi. AI ma większe możliwości przetwarzania i analizy danych niż ludzki mózg.
Nie oznacza to jednak, że marketingowcy powinni obawiać się o swoją pracę. Zmieni się ich rola. Marketing prowadzony przez ludzi będzie koncentrować się wokół planowania strategicznego, kreatywnego tworzenia materiałów, określania celów biznesowych. Po ustaleniu strategii będzie trzeba ją przetłumaczyć na język zrozumiały dla maszyny. Ubrać ją w konkretne zadania, parametry, określić ograniczenia. Prowadzona przez AI kampania będzie musiała być monitorowana przez człowieka, aby nie doszło do błędów mogących mieć zły wpływ na postrzeganie marki. Istotna będzie również optymalizacja treści wiadomości do konkretnych grup ludzi, gdzie czasami ludzka intuicja i odczuwanie będzie nie zrozumiałe dla maszyny.

Jak sztuczna inteligencja pomoże w marektingu?

  • holistyczne spojrzenie na kanały marketingowe

    Obecnie patrzymy na kanały marketingowe, jako na poszczególne media,w których chcemy zaistnieć. Mamy e-mailingi, facebook ads, twittera, googla, website marketing. Sztuczna inteligencja potraktuje to holistycznie, dobierając odpowiedni kanał do danego użytkownika/klienta.

  • automatyczne inteligentne planowanie i kupowanie mediów

    Kupowanie mediów będzie odbywać się automatycznie poprzez systemy zakupu połaczone ze sztuczną inteligencją „klientem”. Usługa ta przeniesie się do wnętrza firmy, a nie jak dotychczas do wyspecjalizowanych podmiotów gospodarczych.

  • optymalizacji strategii real-time

    Będziemy otrzywać większą liczbę danych, ale również zdecydowanie bogatszą. Będzie mogli wykorzystywać dane przetworzone przez AI z ostatniej kampanii do optymalizacji naszej wcześniej ustalonej strategii.

Musimy, jednak spojrzeć na rozwój AI z dystansem. Niedługo prawdopodobnie co drugi system będzie promowany przez kreatywnych marketerów jako inteligentny, korzystający ze sztucznej inteligencji, machine learning, deep learning etc.. Będzie to jednak często mrzonka. Przed rewolucją czeka nas jeszcze moment frustracji i niespełnionych oczekiwań.

Komentarze

komentarze

Redakcja

zapisz sie do Newslettera

Jeśli chcesz otrzymywać ciekawe informacje o sztucznej inteligencji wypełnij formularz

super-ai

Czym jest Super AI?

Często trudno jest zrozumieć, czym jest super AI. Istnieje kilka różnych typów AI, takich jak Teoria umysłu, Wąska i Reaktywna lub ograniczona pamięć. Ten artykuł

czytaj »
Cyberprzestępstwo w dobie koronawirusa

Cyberprzestępstwo w dobie koronawirusa

Koronawirus to hasło, które od kilkunastu dni nie schodzi nam z ust. Boją się wszyscy, to jednak nie uśpiło czujności tych, którzy w najgorszej sytuacji potrafią odnaleźć zarobek. Cyberprzestępczość w czasach koronawirusa rozszerza się szybko i gwałtownie, społeczeństwo powinno więc być tego świadome i wiedzieć, na co trzeba uważać.

czytaj »
Technologie, a prywatność użytkowników w dobie koronawirusa

Technologie, a prywatność użytkowników w dobie koronawirusa

O tym, że na co dzień nasze aktywności i kroki są monitorowane wie raczej każdy z nas. Warto uświadomić sobie, że nawet telefon komórkowy, który mamy w kieszeni doskonale potrafi zanalizować kiedy wstajemy, kiedy wychodzimy z domu, a dzięki GPS nawet w jakim kierunku się udajemy. W dobie koronawirusa robi się wszystko, by zatrzymać epidemię. Nie jest tajemnicą, że wykorzystuje się do tego również sztuczną inteligencję. Jak wygląda kwestia naszej prywatności w chwili, gdy używa się wszelkich dostępnych środków, by zwalczyć wirusa?

czytaj »
Jak sztuczna inteligencja wpływa na walkę z koronawirusem?

Jak sztuczna inteligencja wpływa na walkę z koronawirusem?

Temat sztucznej inteligencji w Polsce jest wciąż świeży, nieustannie się jednak rozwija. Teraz, w dobie koronawirusa naukowcy szukają każdej możliwej metody, by skutecznie z nim walczyć. Z pomocą przychodzi nam sztuczna inteligencja. Czy jest ona pomocna w walce z COVID-19?

czytaj »
ArabicChinese (Simplified)DutchEnglishFrenchGermanItalianPolishPortugueseRussianSpanish