Największy na świecie producent przypraw ma nadzieję, że sztuczna inteligencja pomoże mu stworzyć nowe smaki, aby urozmaicić nasze dania.
McCormick & Company istnieje od 130 lat i produkuje szeroką gamę przypraw i dodatków. Po wielu latach wydaje się, że ludzkim umysłom firmy brakuje pomysłów. Lawrence Kurzius, dyrektor generalny McCormick, powiedział:
„Wykorzystanie sztucznej inteligencji przez McCormick podkreśla nasze zaangażowanie w innowacje oparte na wnikliwości i zastosowaniu technologii przyszłości w celu ciągłego ulepszania naszych produktów i wprowadzania nowych smaków na rynek. Jest to jeden z kilku projektów, w którym chcemy wykorzystać nowe technologie. „
Nowa linia stworzona przez sztuczną inteligencję będzie nazywana „One” i pojawi się na rynku jeszcze w tym roku. Linia ta, skoncentrowana będzie na popularnych daniach jednodaniowych, będzie zawierać smaki, takie jak polędwica wieprzowa Bourbon i kurczak toskański.
McCormick współpracuje z IBM, który wspiera w rozwiązaniach AI.
Kathryn Guarini, wiceprezes ds. Badań przemysłowych w IBM, skomentowała:
„Współpraca IBM Research z McCormick ilustruje nasze zaangażowanie w pomaganie naszym klientom i partnerom we wprowadzaniu innowacji w różnych branżach. Łącząc głębokie dane McCormicka i wiedzę naukową i smakową, z możliwościami AI firmy IBM, pracujemy razem, aby odblokować granice kreatywności i przekształcić proces rozwoju żywności i smaku. ”
Rozwój żywności – szybka nauka sztucznej inteligencji o procesach i trendach
AI została przeszkolona w zakresie danych o surowcach, przyprawach, sprzedaży, prognozach trendów i testach konsumenckich produktów. Opierając się na tych informacjach, AI może sformułować, co według niej będzie udanym smakiem.
Obecnie firma przechodzi około 50-150 powtórzeń nowego produktu. Po tym procesie testuje się go z ekspertami ds. sensorycznych i konsumentami, co może potrwać do sześciu miesięcy.
McCormick uważa, że wykorzystanie sztucznej inteligencji pomoże skrócić czas rozwoju produktu o około dwie trzecie dotychczasowego czasu.
Z dobrych źródeł wiemy, że dania tworzone przez szefów kuchni, którzy sugerowali się danymi, przedstawionymi przez sztuczną inteligencją były rewelacyjne. Pytanie czy dania sprzedawane w sklepach jako jednodaniowe posiłki też będą takie wyśmienite.