Dark Social. Czy wiesz skąd pochodzi Twój ruch na stronie?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Dark Social to pojęcie stworzone przez Alexis C. Madrigal, redaktora The Atlantic. Oznacza linki, którymi dzielimy się między sobą niekoniecznie klikając w buttony social mediowe, ale np. kopiując z przeglądarki i wysyłając mailem lub wklejając na swoim wall’u na Facebooku.

Jaka jest skala dark social?

W artykule z 2012 r. autor przytoczył dane przygotowane przez firmę Chartbeat wskazujące, że 56,5% ruchu z social mediów na stronie The Atlantic pochodziło z linków referujących tzw dark referral’s. Kiedy Chartbeat zaczęło analizować większą liczbę stron internetowych okazało się, że ten poziom wzrósł do 69%.

Po co to badać dark social?

Istotą marketingu internetowego jest jego wymierność. Z danych w google analytics’ie chcemy wyczytać jak najwięcej informacjim m.in. te o źródłach ruchu. Jeśli jesteśmy wydawcą/blogerem/właścicielem sklepu internetowego zależy Ci na informacji skąd pochodzi np. 40% referral’i w statystykach. Liczba udostępnionych w ten sposób linków świadczy również o poziomie zaangażowania użytkowników w treści, które dostarczasz

Jak to działa?

Najlepiej przedstawić na przykładzie. Na stronie, na której obecnie jesteś zainstalowana jest wtyczka po.st. Jest ona bezpłatna.
Jeśli zainteresuje Cię fragment tego tekstu i go skopiujesz wyskoczy okienko dzięki, któremu możesz od razu wysłać to mailem lub opublikować na facebook’u czy innych portalach. Kliknij i sprawdź.

Możesz również skopiować link do tego artykułu. Jeśli jesteś świadomym użytkownikiem internetu dostrzeżesz na końcu adresu strony „#” i ciąg znaków. Informacja o tym, że skopiowałeś/aś link pokaże mi się w statystykach.

Dark Social warto badać i analizować. Jest to wiedza, która daje Ci precyzyjną wiedzę o tym co dzieje się na Twojej stronie internetowej i o sposobie użytkowania Twojej strony.

Komentarze

komentarze

Redakcja

zapisz sie do Newslettera

Jeśli chcesz otrzymywać ciekawe informacje o sztucznej inteligencji wypełnij formularz

super-ai

Czym jest Super AI?

Często trudno jest zrozumieć, czym jest super AI. Istnieje kilka różnych typów AI, takich jak Teoria umysłu, Wąska i Reaktywna lub ograniczona pamięć. Ten artykuł

czytaj »
Cyberprzestępstwo w dobie koronawirusa

Cyberprzestępstwo w dobie koronawirusa

Koronawirus to hasło, które od kilkunastu dni nie schodzi nam z ust. Boją się wszyscy, to jednak nie uśpiło czujności tych, którzy w najgorszej sytuacji potrafią odnaleźć zarobek. Cyberprzestępczość w czasach koronawirusa rozszerza się szybko i gwałtownie, społeczeństwo powinno więc być tego świadome i wiedzieć, na co trzeba uważać.

czytaj »
Technologie, a prywatność użytkowników w dobie koronawirusa

Technologie, a prywatność użytkowników w dobie koronawirusa

O tym, że na co dzień nasze aktywności i kroki są monitorowane wie raczej każdy z nas. Warto uświadomić sobie, że nawet telefon komórkowy, który mamy w kieszeni doskonale potrafi zanalizować kiedy wstajemy, kiedy wychodzimy z domu, a dzięki GPS nawet w jakim kierunku się udajemy. W dobie koronawirusa robi się wszystko, by zatrzymać epidemię. Nie jest tajemnicą, że wykorzystuje się do tego również sztuczną inteligencję. Jak wygląda kwestia naszej prywatności w chwili, gdy używa się wszelkich dostępnych środków, by zwalczyć wirusa?

czytaj »
Jak sztuczna inteligencja wpływa na walkę z koronawirusem?

Jak sztuczna inteligencja wpływa na walkę z koronawirusem?

Temat sztucznej inteligencji w Polsce jest wciąż świeży, nieustannie się jednak rozwija. Teraz, w dobie koronawirusa naukowcy szukają każdej możliwej metody, by skutecznie z nim walczyć. Z pomocą przychodzi nam sztuczna inteligencja. Czy jest ona pomocna w walce z COVID-19?

czytaj »
ArabicChinese (Simplified)DutchEnglishFrenchGermanItalianPolishPortugueseRussianSpanish