Dark Social. Czy wiesz skąd pochodzi Twój ruch na stronie?

Bądź na bieżąco.

Dark Social to pojęcie stworzone przez Alexis C. Madrigal, redaktora The Atlantic. Oznacza linki, którymi dzielimy się między sobą niekoniecznie klikając w buttony social mediowe, ale np. kopiując z przeglądarki i wysyłając mailem lub wklejając na swoim wall’u na Facebooku.

Jaka jest skala dark social?

W artykule z 2012 r. autor przytoczył dane przygotowane przez firmę Chartbeat wskazujące, że 56,5% ruchu z social mediów na stronie The Atlantic pochodziło z linków referujących tzw dark referral’s. Kiedy Chartbeat zaczęło analizować większą liczbę stron internetowych okazało się, że ten poziom wzrósł do 69%.

Po co to badać dark social?

Istotą marketingu internetowego jest jego wymierność. Z danych w google analytics’ie chcemy wyczytać jak najwięcej informacjim m.in. te o źródłach ruchu. Jeśli jesteśmy wydawcą/blogerem/właścicielem sklepu internetowego zależy Ci na informacji skąd pochodzi np. 40% referral’i w statystykach. Liczba udostępnionych w ten sposób linków świadczy również o poziomie zaangażowania użytkowników w treści, które dostarczasz

Jak to działa?

Najlepiej przedstawić na przykładzie. Na stronie, na której obecnie jesteś zainstalowana jest wtyczka po.st. Jest ona bezpłatna.
Jeśli zainteresuje Cię fragment tego tekstu i go skopiujesz wyskoczy okienko dzięki, któremu możesz od razu wysłać to mailem lub opublikować na facebook’u czy innych portalach. Kliknij i sprawdź.

Możesz również skopiować link do tego artykułu. Jeśli jesteś świadomym użytkownikiem internetu dostrzeżesz na końcu adresu strony „#” i ciąg znaków. Informacja o tym, że skopiowałeś/aś link pokaże mi się w statystykach.

Dark Social warto badać i analizować. Jest to wiedza, która daje Ci precyzyjną wiedzę o tym co dzieje się na Twojej stronie internetowej i o sposobie użytkowania Twojej strony.

Picture of Hubert Dąbrowski

Hubert Dąbrowski

Ekspert i pasjonat wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie.

czyli parę słów o sztucznej inteligencji
AI Marketing - blog sztuczna inteligencja w biznesie i marketingu
AI Marketing - blog o sztucznej inteligencji

AI Marketing to specjalistyczny blog poświęcony zastosowaniom sztucznej inteligencji w biznesie i marketingu. Odkryj najnowsze trendy, analizy i innowacje w dziedzinie AI. Dowiedz się, jak technologia ta rewolucjonizuje świat biznesu i jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie

zapisz sie na Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać ciekawe nowości o sztucznej inteligencji