Sztuczna inteligencja a uczenie maszynowe

Sztuczna inteligencja a uczenie maszynowe
Picture of Hubert Dąbrowski
Hubert Dąbrowski

Ekspert i pasjonat wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie.

Bądź na bieżąco.

newsletter o sztucznej inteligencji.

Uczenie maszynowe to koncepcja w ramach sztucznej inteligencji, w której pozwalamy maszynie uczyć się rzeczy samodzielnie, jeśli jest wyposażona w wystarczającą ilość danych i moc obliczeniową. Maszyny, programy uczą się jak ludzie, zdobywając doświadczenie przy użyciu zdolności myślenia, gdzie doświadczenia są niczym innym jak informacją lub danymi, a zdolności myślowe są niczym innym jak mocą obliczeniową .

Sztuczna inteligencja to znacznie szersza koncepcja, w której maszyny są zdolne do realizacji zadań, które my, ludzie, uważamy za „inteligentne” . Istnieje wiele sposobów osiągnięcia sztucznej inteligencji, ale najlepsze i najbardziej przełomowe odkrycia mają miejsce w dziedzinie uczenia maszynowego.

Można powiedzieć, że obecnie główną siłą napędową sztucznej inteligencji jest uczenie maszynowe, co jest powodem, dla którego te dwa słowa są ze sobą powiązane.

Uczenie maszynowe przewiduje na podstawie danych (doświadczeń), podczas gdy podejmowane działania określa się jako sztuczną inteligencję. Ludzie robią to samo na podstawie swoich doświadczeń, jakie podejmują.

Droga do osiągnięcia sztucznej inteligencji

Jak osiągnąć sztuczną inteligencję

  1. Business Intelligence (BI):  Na podstawie danych, wynajdywany jest problem lub spostrzeżenie, a następnie jest analizowane pod kątem najlepszego rozwiązania.
  2. Big Data: Ogromne ilości danych są wymagane do robienia czegokolwiek istotnego w uczeniu maszynowym (głównie deep learning). Gdy magazynowanie stało się tańsze, zaczęto gromadzić ogromne ilości ilości danych.
  3. Uczenie maszynowe: ML nauczy się obsługi, jeśli dostarczy się wystarczającej ilości danych i zapewni pewne wskazówki. W uczeniu maszynowym wykorzystywane są pewne specyficzne algorytmy do osiągnięcia oczekiwanych rezultatów.
  4. Deep learning czytaj również Google chce Cię nauczyć Deep learningu : Jest to część uczenia maszynowego, gdzie zwiększa się liczbę zaangażowanych warstw danych, aby osiągnąć lepsze wyniki, dzięki czemu można przewyższyć wszystkie modele.
  5. Sztuczna inteligencja: Jest to ostatni etap, w którym możemy sprawić, że maszyny będą zdolne do realizacji wybranych funkcji umysłu i zmysłów jak u człowieka niepoddających się numerycznej algorytmizacji. czytaj również Test Turinga, słaba i mocna sztuczne inteligencja

 

Picture of Hubert Dąbrowski

Hubert Dąbrowski

Ekspert i pasjonat wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie.

zapisz sie do Newslettera

Picture of Huber Dąbrowski

Huber Dąbrowski

Ekspert i pasjonat wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie.

To warto przeczytać

Ostatnio dodane

Dołącz do nas

 


Jeśli chcesz otrzymywać ciekawe informacje o sztucznej inteligencji wypełnij formularz

AI Marketing - blog sztuczna inteligencja w biznesie i marketingu
AI Marketing - blog o sztucznej inteligencji

AI Marketing to specjalistyczny blog poświęcony zastosowaniom sztucznej inteligencji w biznesie i marketingu. Odkryj najnowsze trendy, analizy i innowacje w dziedzinie AI. Dowiedz się, jak technologia ta rewolucjonizuje świat biznesu i jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie

zapisz sie na Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać ciekawe nowości o sztucznej inteligencji