Wirtualna rzeczywistość nadchodzi wielkimi krokami

Picture of Hubert Dąbrowski
Hubert Dąbrowski

Ekspert i pasjonat wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie.

Bądź na bieżąco.

Wirtualna rzeczywistość wymieniana jako jeden z trendów na najbliższe lata nabiera rozpędu. Mark Zuckerberg chce, aby każdy mógł jej doświadczyć i dzielić się w niej treściami. Właśnie ogłosił powstanie „social VR Team” w Facebook-u.

Zuckerberg wystąpił gościnnie podczas Samsung’s Mobile World Congress. Świat obiegło zdjęcie kroczącego na scenę Zuckerberga jakby niezauważonego przez setki siedzących dziennikarzy z wirtualnymi okularami na głowach.

Relację na żywo z Samsung’s Mobile World Congress możecie śledzić na żywo.

Specjalny zespół zajmie możliwościami łączenia się ludzi przy obecnym rozwoju technologii wirtualnej rzeczywistości. Wspólnie z zespołami Oculus i Samsung Gear VR zastanowią się również nad przyszłością interakcji między ludźmi w świecie wirtualnym i jak powinna ona wyglądać.

Zuckerbeg podczas niedzielnej sesji rozpoczynającej kongres mówił, że już niedługo będziemy w stanie dzielić się i doświadczać wszystkim co w danym momencie się dzieje.

„Wyobraźcie sobie, że będziecie mieć możliwość spotkania się przy ognisku ze znajomymi w dowolnym momencie. Albo obejrzenia filmu z nimi w prywatnym kinie, kiedy tylko chcecie. Wyobraźcie sobie spotkanie lub event w miejscu, w którym sobie zażyczycie.” – mówił twórca Facebook.

Facebook i Samsung współpracują

Obecność Zuckerberga na kongresie Samsunga nie dziwi. Okulary Samsung Gear VR oparte są o technologie Oculus Rift, której właścicielem jest Facebook. W najbliższych latach zobaczymy dużo nowych ciekawych produktów wynikających ze współpracy tych firm. Samsung zaprezentował podczas kongresu nową kamerę Samsung Gear 360. Posiada ona dwa obiektywy z funkcją „rybiego oka”, z matrycami po 15 Mpx. Może rejestrować obraz w promieniu 360 stopni w rozdzielczości 3840×1920. Posiada funkcję bezpośredniego przesyłania materiału na wybrany telefon Samsunga oraz na media społecznościowe Facebook’a oraz YouTube’a.

Co zmieni wirtualna rzeczywistość?

Wirtualna rzeczywistość podobnie jak sztuczna inteligencja będzie miała ogromny wpływ na społeczeństwo. Relacje międzyludzkie zmieniły się już dawno ze względu na rozwój komunikacji w internecie. Wirtualna rzeczywistość to kolejny kamień milowy po smartphonach. Zdjęcie Zuckerberg’a pod tytułem tego artykułu może przerażać. Jest to jednak początek zmiany, której nikt nie zatrzyma. VR wciąga. Setki tysięcy ludzi pragnie jej doświadczyć, a Ci co jej doświadczyli chcą jej więcej.
Jesteśmy również świadkami rosnących jeszcze bardziej w potęgę korporacji takich jak wspomniane Samsung i Facebook. Tworzą one nowy ogromny rynek, którym będą zarządzać. Według Goldman Sachs za 10 lat będzie on wart około 80 miliardów dolarów.

Picture of Hubert Dąbrowski

Hubert Dąbrowski

Ekspert i pasjonat wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

zapisz sie do Newslettera

Picture of Huber Dąbrowski

Huber Dąbrowski

Ekspert i pasjonat wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie.

Jeśli chcesz otrzymywać ciekawe informacje o sztucznej inteligencji wypełnij formularz

AI Marketing - blog sztuczna inteligencja w biznesie i marketingu
AI Marketing - blog o sztucznej inteligencji

AI Marketing to specjalistyczny blog poświęcony zastosowaniom sztucznej inteligencji w biznesie i marketingu. Odkryj najnowsze trendy, analizy i innowacje w dziedzinie AI. Dowiedz się, jak technologia ta rewolucjonizuje świat biznesu i jak możesz ją wykorzystać w swojej firmie

zapisz sie na Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać ciekawe nowości o sztucznej inteligencji